הקבינט יתכנס אחה"צ; "עוצמה יהודית" התקפלה

קובי פינקלר ושלמה ריזל 1 Comment on הקבינט יתכנס אחה"צ; "עוצמה יהודית" התקפלה

דריכות בישראל לאור הצפי לירי מאסיבי מרצועת עזה בתגובה לחיסול בכירי הטרור. הקבינט יתכנס אחר הצהריים. עוצמה יהודית הודיעה שתחזור להצביע עם הממשלה

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבצע "מגן וחץ": הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום (שלישי) בשעה 17:00 לדיון במצב הביטחוני ברקע מבצע הפתע לסיכול הבכירים בג'יהאד האיסלאמי בעזה, שבוצע בלילה האחרון. בשעה זו מקיים ראש הממשלה הערכת מצב. לאחר מכן נתניהו ושר הביטחון גלנט צפויים לצאת בהצהרה לתקשורת.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי אמר בריאיון ל'קול חי': "אנחנו מקיימים הערכת מצב עם הרמטכ"ל ובכירי שב"כ. אנחנו מוכנים עם כלל האפשרויות. כל הכלים בידינו. מוכנים להגיב לכל ירי לעבר ישראל".

דובר צה"ל: "אם צריך נעמיק את הפגיעה"

הבוקר הבהירה היועצת המשפטית לממשלה בהודעה לתקשורת, כי היא אכן אישרה את מבצע הסיכולים ברצועת עזה, ללא כינוס הקבינט המדיני ביטחוני, לאחר שהוצגה לה "תמונת המצב הרלוונטית של הערכות גורמי הביטחון".

במערכת הביטחון דריכות גבוהה לקראת תגובה צפויה של הג'יהאד האיסלאמי לחיסולים. עד כה, הארגון טרם הגיב בירי.

בתוך כך, סיעת עוצמה יהודית התכנסה הבוקר והודיעה על סיום המשבר בקואליציה, שנוצר על רקע "מדיניות ביטחונית רופסת" כפי שהגדירו אותה. "בעקבות קבלת עמדתנו והמעבר מהכלה להתקפה בסיכולים הממוקדים של בכירי הג'יהאד האיסלאמי נחזור להצביע עם הממשלה. יש לקוות שההתקפיות תישמר לאורך זמן", מסרו בסיעה.

בן גביר בירך; באופוזיציה מגבים: "הדרך הנכונה"

כל השינויים וההנחיות עקב המצב הביטחוני בדרום

כזכור, שלושה בכירים ביותר בג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה חוסלו הלילה (בין שני לשלישי) במתקפת פתע מדויקת של צה"ל: חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון, טארק עז אלדין האחראי על הכוונת פעולות הגא"פ באיו"ש מרצועת עזה וג'אהד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי.

במשרד הבריאות הפלסטיני טוענים כי מספר ההרוגים ברצועת עזה עלה ל- 13, בהם 4 ילדים ו-4 נשים.

משרד החוץ המצרי גינה את החיסולים: "מגנים בחריפות ובאופן מוחלט את ההסלמה הישראלית בעזה, המנוגדת לדין הבינ"ל ופוגעת במאמצים לרגיעה, במסגרת ההבנות שהושגו במפגשים בשרם א-שיח' ובעקבה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    צריך להפסיק את הביזיון של היועצת החליטה ליועץ שמייעץ משפטית מה צריך ולא שההחלטה שלי הייתה לאור מה שהציגו בפניי…
    חמור מאוד